شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

به بروزترين وبلاگ جامع اخبار استاني خوش آمديد

كشاورزاني كه بذر سيب مي كارند يا نهال سيب مي خرند

۷ بازديد

رشد دانه هاي سيب ممكن است براي كشاورزان مقرون به صرفه باشد اما ممكن است زمان زيادي طول بكشد. او همچنين متخصص پرورش دانه هاي سيب است. به همين دليل ، كشاورزان عزيز تشويق مي شوند تا نهال سيب را خريداري كنند تا هزينه و زمان كارايي آنها افزايش يابد.
نحوه شناسايي نهال سيب بر اساس منطقه جغرافيايي:
درختان سيب مانند ديگر درختان ميوه براي رشد نياز به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي دارند. در وب سايت نهالستان اكين نهال ، در مورد هر يك از خواص و الزامات درخت سيب ؛ به طور كامل توضيح داده شده است.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-سيب/

شما همچنين بايد شرايط موجود را با نيازهاي حفاظتي گونه هاي مختلف درختان سيب با آگاهي و تحقيق در مورد آب و هوا و منابع تامين آب مورد نياز در سرزمين خود تطبيق دهيد. سپس مناسب ترين سيب را انتخاب و خريداري كنيد.
چه عواملي بر قيمت نهال سيب تأثير مي گذارد:
عوامل عمده در تعيين قيمت نهال سيب عبارتند از:

  • فروشنده نهال
  • تنوع درخت سيب
  • زمان خريد

پيوند يا نشاء نهال و…. ساير عوامل موثر بر قيمت سيب را مي توان ثانويه در نظر گرفت و تأثير كمي دارد.
نهال سيب منجمد چه ويژگي هايي دارد؟
درختان سيب براي مناطق سردسير ، درختان ديرگل مناسب هستند و در ارتفاعات تا 2300 متر از سطح دريا رشد مي كنند. اين درختان در برابر سرما بسيار مقاوم هستند و عاشق سرما هستند.
نام نهال هاي اولين نهال انگور ميوه اي چيست:

نهال قرمز و زرد لبناني ،
درختان سيب گالا ،
پائوما فوجي ،
سيب مشهدي
و سيب ابهر يكي از سيب هايي است كه زودتر از انواع ديگر درختان سيب ميوه مي دهد.

نهال هاي سيب ميوه دار شامل:

درخت سيب گران قيمت اسميت ،
درخت سيب فرانسوي ،
درخت سيب سلطنتي ،
درخت سيب اهر ،
و سيب نيشكر بخشي از درختان ميوه بعدي است و درخت سيب پاييزي ناميده مي شود.

دلايلي كه باعث مي شود نهال بذر بهتر از نهال كاشته شده باشد:
نهال هاي كاشته شده به دليل ريشه قوي تر و عملكرد بيشتر ، مزاياي بيشتري را نسبت به سيب بذري براي توليدكنندگان دانه دارند. اغلب درخت سيب درختي است كه ميوه كافي توليد نمي كند و بنابراين در بالاي آن پيوند زده مي شود و در بسياري از موارد نمي تواند به توليد يك درخت ريشه پيوندي برسد.
تفاوت نهال ايراني با سيب لبناني و فرانسوي:
سيب هاي ايراني بسيار متنوع هستند و بيشتر مناسب آب و هواي ايران هستند. اما سيب هاي فرانسوي و لبناني با بزرگ شدن سنگين و بزرگتر مي شوند و به همين دليل بسياري از آنها به بازار ايران معرفي شده است.
دليل تفاوت قيمت نهال سيب در نهالستان سيب چيست:
دليل اصلي تفاوت قيمت سيب كيفيت و عملكرد آنهاست. برخي از درختان سيب حتي در انواع و ارقام متداول اندازه يكساني ندارند. به همين دليل توصيه مي شود كه نهال سيب را از يك نهالستان معروف و نهال سيب با كيفيت بالا با قيمت گران تري خريداري كنيد.
نحوه تعيين سلامت نهال سيب هنگام خريد آنها:
تعيين سلامت نهال سيب آسان است ، يا مي توانيد از بيماري هاي شايع درخت و همچنين ويژگي هاي نهال سيب مطلع شويد.درختان سيب بايد عاري از بيماري و خشكسالي باشند. همچنين ريشه هاي نهال سيب هنگام خريد نبايد خشك شده و خاك آن مرطوب باشد. بدن نهال بايد عاري از بريدگي يا كبودي باشد.
نحوه كاشت نهال سيب:
كاشت درخت سيب به طرق مختلف انجام مي شود. درختان سيب را مي توان از موارد زير تهيه كرد:

برش دادن،
خواب
نژاد متقاطع ،
و بذر كاشت ، كاشت. اما اگر قصد كاشت نهال آماده داريد ، بايد به فصل رشد توجه زيادي داشته باشيد.

ما نهال هاي سيب را كاشتيم ، در فواصل زماني و بسته به كاشت ، يك متر حفر مي كنيم. سپس درخت سيب مي كاريم.
نهال هاي گرمسيري سيب چه ويژگي هايي دارند؟
درختان سيب گرمسيري اغلب در برابر درجه حرارت بالا و تابستان مقاوم هستند و سرما نيز آنها را آزار مي دهد و مشكلاتي را ايجاد مي كند.
فاصله مناسب از رشد درخت سيب:
درخت سيب يكي از درختان خوراكي است كه بايد در زمان مناسب كاشته شود زيرا نور و هواي كافي از درخت براي رشد و فتوسنتز آن لازم است. بهترين فاصله كاشت درختان سيب معمولاً 6 6 6 متر است. باز هم ، بسته به ميزان بد بودن نهال يا پيوند ، اين تعداد ممكن است متفاوت باشد.
عمق سوراخ براي كاشت نهال چقدر است:
با توجه به ضخامت ريشه ها ، درختان سيب براي كاشت به يك متر شخم و عرض 50 سانتي متر نياز دارند. توجه داشته باشيد كه قطر (عرض) سوراخ نهال نبايد كمتر از 50 سانتي متر باشد.
آيا سن نهال ها براي رشد و كاشت م effectiveثر است؟
درختان سيب معمولاً در سال دوم كاشت شروع به باردهي مي كنند و با بلوغ ، عملكرد افزايش مي يابد و عملكرد افزايش مي يابد. در اواخر عمر سيب ، ميزان دانه آن كاهش مي يابد.
عمر ميوه سيب چندين سال است:
انواع مختلفي از درختان سيب وجود دارد و در هر يك از آنها عملكرد و ماندگاري آنها بسيار متفاوت است. اما به طور متوسط ​​درختان سيب 5 تا 15 سال عمر اقتصادي دارند.
بهترين فصل براي كاشت نهال سيب كدام است:
بهترين زمان براي كاشت درختان سيب قبل از شروع زمستان و زمستان است و كاشت درختان سيب در اواخر پاييز و حداقل در اوايل زمستان توصيه مي شود ، زماني كه ريشه هاي سيب خفته نيستند.
بهترين نهال هاي پرس سرد و بهترين سيب هاي گرمسيري:
درختان سيب اغلب مي توانند در آب و هواي گرم كاشته شوند. به همين دليل ، تعداد درختاني كه مي توانند در مناطق سردسير رشد كنند سه نوع است: سيب پنج پر ، سيب دو رنگ و سيب گالا.

همچنين درختان سيبي كه دماي بالا را تحمل مي كنند و در مناطق گرمسيري مناسب هستند عبارتند از: سيب زرد ، سيب رويسكا ، سيب قرمز لبناني ، سيب خراساني و سيب مشهد.
چرا ارتفاع تپه سيب مهم است:
سطح دريا فاصله و ارتفاع زميني است كه نهال سيب در آن كاشته شده است. بسياري از درختان نمي توانند در ارتفاعات و ارتفاعات زياد رشد كرده و توليد كنند و در برخي درختان عكس اين امر صادق است. به همين دليل ، ارتفاع آن در رشد درختان سيب موثر است.
آيا امكان كاشت نهال سيب در باغ وجود دارد؟
بله ، مي توانيد نهال سيب را در باغ خود بكاريد و استفاده كنيد.هنگام خريد درخت سيب ، بهتر است به يك متخصص در اين زمينه مراجعه كنيد.
چه زماني سيب ها براي اولين بار شروع به ميوه دادن مي كنند:
درختان سيب معمولاً در اولين سال كاشت ميوه مي دهند و توليد مي كنند ، اما براي برداشت اقتصادي و سودآور ، بايد 2 تا 3 سال منتظر بمانيد و مي توانيد انتظار داشته باشيد كه درختان سيب در سال سودآور باشند. 4 تا 5 سال به
نحوه ايجاد باغ و مراقبت هاي لازم براي آفات و بيماريهاي نهال سيب:
درخت سيب از آن دسته درختاني است كه به جز مراقبت هاي گاه و بيگاه به مراقبت كمي احتياج دارد و به همين دليل است كه بسياري از كشاورزان آن را مي كارند و گاهي حتي نهال آنها نيز به سختي قابل مشاهده است. كاشت گاه به گاه ، آبياري و هرس به موقع از قوانين مهم مراقبت از درخت سيب است.
شايع ترين بيماري ها و آفات نهال سيب كدامند:
بيماريها و آفات رايج سيب عبارتند از:

سيب سفيد ،
پنبه پنتي ،
بيماري آتش سوزي ،
زنگ سيب ،
لكه سياه سيب
بيماريهاي باكتريايي و قارچي از جمله بيماريهاي درخت سيب است كه هر كشاورز بايد از آن آگاه بوده و نحوه برخورد با هر يك از آنها را بداند.

آيا خريد نهال سيب براي چند سال ارزش دارد:
پاسخ آن سوال مثبت است. از آنجا كه اكثر انواع گياهان سيب در سال اول و در سال دوم شروع به باردهي مي كنند و پس از شروع باردهي ، توليد آنها بتدريج افزايش مي يابد و در سال 4 تا 5 سال مي توانند بذرهاي مفيدي توليد كنند كه مي گويند اين بهره وري اقتصادي را شروع مي كند. به
معرفي انواع درختان سيب عجيب و غريب:
انواع سيب خارجي شامل سيب قرمز و زرد لبناني ، سيب فوجي ، نهال سيب گالا ، سيب فرانسوي ، سيب رويال ، سيب صورتي صورتي ، برابون ، استاركينگ و زنور است كه از درختان سيب غير ايراني محسوب مي شوند.

جهت خريد نهال با كيفيت ميتوانيد از وبسايت زير اقدام كنيد:

https://akinnahal.com/خريد-نهال/

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.