دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

به بروزترين وبلاگ جامع اخبار استاني خوش آمديد

تانن موجود در چاي چيست و چه فوايدي دارد؟ ( بخش دوم)

۱۱ بازديد

خواص تانن براي بدن چيست؟ 

انواع مختلفي از تانن در چايي كه به صورت روزانه مصرف مي كنيم وجود دارد و هنوز هم چگونگي تأثير آنها بر روي بدن انسان به خوبي درك نشده است. با اين حال تحقيقات اوليه حاكي از آن است كه تانن هاي خاص چاي داراي خصوصياتي شبيه به ساير پلي فنل ها هستند و با دارا بودن خواصي مانند خواص آنتي اكسيداني و ضد ميكروبي مي توانند به جلوگيري از بيماري كمك كنند.

اپي گالوكاتچين گالات 

    يكي از اصلي ترين تانن هاي موجود در چاي سبز به اپي گالوكاتچين گالات (EGCG) معروف است. EGCG متعلق به گروهي از تركيبات است كه به عنوان كاتچين شناخته مي شوند. تصور مي شود كه حضور اين ماده از مزايايي كه چاي براي بدن ما دارد حمايت مي كند.

    مطالعات حيواني و آزمايشگاهي نشان داده اند كه EGCG ممكن است در كاهش التهاب و محافظت از بدن در برابر آسيب سلولي و برخي بيماري هاي مزمن مانند بيماري هاي قلبي و سرطان نقش داشته باشد.

    درنهايت به تحقيقات بيشتري براي درك بهتر نحوه استفاده از EGCG براي حمايت از سلامت بدن انسان نياز داريم.

تيفلاوين ها و تئاروبيگين ها

    چاي از دو گروه تانن ديگر به نام هاي تيفلاوين ها و تئاروبيگين ها تشكيل شده است. چاي سياه حاوي مقدار زيادي از اين تانن ها است و به همين دليل نيز رنگش نسبت به ساير چاي ها تيره تر است.

    دانشمندان هنوز هم اطلاعات بسيار كمي در مورد تيفلاوين ها و تئاروبيگين ها دارند. با اين حال تحقيقات اوليه نشان مي دهد كه اين تركيبات به عنوان آنتي اكسيدان هاي قوي در بدن عمل كرده و ممكن است در برابر آسيب سلولي ناشي از راديكال هاي آزاد از بدن محافظت كنند.

    بيشتر مدارك موجود در مورد تيفلاوين ها و تئاروبيگين ها محدود به آزمايش هاي آزمايشگاهي و حيواني است. بنابراين به تحقيقات انساني بيشتري در اين زمينه نياز داريم.

الاگيتانين ها

    چاي همچنين حاوي مقدار زيادي از تانني به نام الاگيتانين است. تحقيقات اوليه نشان مي دهد كه الاگيتانين ها ممكن است رشد و فعاليت باكتري هاي مفيد روده را تقويت كنند. اما مطالعات بيشتري در اين زمينه نياز داريم. الاگيتانين ها همچنين به دليل تأثير بالقوه اي كه در درمان سرطان و پيشگيري از سرطان دارند، به تازگي در كانون توجه قرار گرفته اند.

    مانند ساير پلي فنول هاي خوراكي، الاگيتانين ها اثرات آنتي اكسيداني و ضد التهابي قوي دارند. مطالعات آزمايشگاهي نشان مي دهند كه اين تركيبات ممكن است در كاهش رشد و گسترش سلول هاي سرطاني نيز نقش داشته باشند.

    تحقيقات فعلي اميدوار كننده بوده با اين حال براي درك كامل اين كه آيا الاگيتانين ها داراي اثرات ضد سرطاني بر روي بدن انسان هستند يا خير و اينكه اين تركيب چه جايگاهي در برنامه درماني يا برنامه هاي پيشگيري از سرطان دارد؛ بايد تحقيقات بيشتري انجام شود.

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.