پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

به بروزترين وبلاگ جامع اخبار استاني خوش آمديد

رژيم كتوژنيك هدفمند ؛ يك برنامه لاغري عالي براي همه افراد دكتر

۱۱۵ بازديد

رژيم كتوژنيك دكتر روشن ضمير خير، شما ميتونيد به آهستگي و با اضافه كردن تدريجي كربوهيدرات به رژيم غذايي خودتون كم كم از رژيم كتوژنيك خارج بشيد. يك عدد تخم مرغ حاوي كمتر از يك گرم كربوهيدرات و كمتر از ۶ گرم پروتئين است.

بهترين دكتر براي رژيم كتوژنيك

رژيم كتوژنيك    اما استفاده از اينگونه رژيمها اگر تحت نظر پزشكان متخصص تغذيه تجويز نشوند ممكن است عوارضي جبران ناپذير داشته باشند. 

رژيم كتوژنيك

  كتو، شايد آسانترين رژيم غذايي نباشد، اما در صورتي كه دستورالعملهاي آن را در برنامه غذايي خود استفاده كنيد، طولي نخواهد كشيد كه به هدف خود مي رسيد و از نتايج بدست آمده نهايت رضايت رو خواهيد داشت. در اينجا بعضي از سوال و جواب در ارتباط با رژيم كتوژنيك را براي شما آماده كرديم. دريافت رژيم كتوژنيك انلاين در اينجا ۲۵ تا از بهترين دستورالعمل هاي كتو را مشاهده مي كنيد. اين مشخص مي كرد كه براي جلوگيري از عوارض جانبي مرتبط با رژيم كتو، بايد چيز ديگري را تنظيم كرد. رژيم آنلاين كتوژنيك در صورت امكان مصرف پروتئين را به كمتر از ۱ گرم در روز به ازاي هر كيلوگرم وزن برسانيد. تنها بايد سطح پايين كربوهيدرات را در رژيم غذايي خود حفظ كنيد. بنابراين بسيار مهم است كه آب بدن را تامين كنيد، و الكتروليت هايي نظير پتاسيم، سديم و منيزيم را با مكمل ها در برنامه غذايي خود تامين كنيد.

دكتر متخصص رژيم كتوژنيك

ولي رژيم لاغري كتوژنيك را ميتوانيد به صورت پايدار ادامه دهيد، اما گرسنگي را نه. ضمن آنكه چنين رژيمهاي نادرست و غير اصولياي مانند رژيمهاي لاغري سريع، براي سلامتي تهديد محسوب شده و مشكلات بزرگي ايجاد ميكنند. در حالي كه، رژيم غذايي كتوژنيك را ميتوانيد براي هميشه حفظ كنيد و بدون گرسنگي كشيدن براي مدت طولاني هم به همين نتايج برسيد. رژيم كتوژنيك آنلاين بهعنوان مثال: در طول هفته، ۵ روز از رژيم كتوژنيك پيروي ميكنيد و در ۲ روز بعدي مصرف كربوهيدرات را افزايش ميدهيد. شما باشيد چه كاري ميكنيد؟ رژيم كتوژنيك  مكمل روغن MCT يا كتونها ميتواند به شما كمك نمايد. • بيماري آلزايمر: اين رژيم غذايي ميتواند نشانههاي بيماري آلزايمر را كاهش بدهد، و روند پيشرفت اين بيماري را به تأخير بيندازد. ورزش كردن و انجام فعاليت هاي فيزيكي مي تواند به بالا رفتن سطح كتون هاي خون كمك كند و سرعت كاهش وزن را بيشتر مي كند، همچنين مي تواند از ديابت نوع ۲ جلوگيري كند، البته ورزش كردن در رژيم كتو اجباري نيست، اما مي تواند در كتوز موثر باشد. متخصص رژيم كتوژنيك رژيم كتوژنيك بر اساس ايجاد كتوز، شكستن مولكول هاي چربي به كتون و تامين انرژي مورد نياز بدن از طريق كتون بجاي گلوكز استوار است. براي كنترل كردن كالري مي توانيد از طريق ميزان مواد غذايي مصرفي، استفاده مناسب از وعده هاي غذايي و ميان وعده ها در بين وعده هاي اصلي غذا، ورزش و فعاليت هاي فيزيكي اقدام كنيد.

بهتر است افرادي كه دچار عادت هاي تغذيه نادرست يا پرخوري هستند پيش از استفاده از هر نوع رژيم غذايي با يك مربي شيوه زندگي يا يك مشاور حرفه اي در مورد علت ريشه اي اين رفتار مشورت نمايند تا از تكرار اين رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژيم هاي غذايي متناسب با اين شرايط اقدام نمايند .

مراقبت كنندگان از سالمندان و كودكان قبل از به كار بردن رژيم كتوژنيك براي اين افراد يا بيماران داراي مشكلات زمينهاي، بهتر است با يك متخصصِ اين حوزه مشورت نموده و سپس از آن براي اين دسته از افراد استفاده كنند

آيا رژيم كتوژنيك باعث اسهال ميشود

رژيم كتوژنيك براي چه سني مناسب است

رژيم كتوژنيك براي چه كساني مناسب است

در رژيم كتوژنيك چه چيزهايي نبايد خورد

رژيم كتوژنيك براي چه افرادي مناسب نيست

بي خوابي در رژيم كتوژنيك ؛ اختلالات خواب در كتو

غذاهاي كتويي ايراني ؛ دستور پخت غذاهاي كتوژنيكي

لبنيات در رژيم كتوژنيك

كتوراش چيست

رژيم كتوژنيك pdf

نمونه رژيم كتوژنيك

رژيم غذايي كتوژنيك در سندرم تخمدان پلي كيستيك يا Pغير مجاز مي باشد

عوارض رژيم كتوژنيك 

علائم ورود به كتوز

ميزان كاهش وزن در رژيم كتوژنيك چقدر است؟

چگونه رژيم كتوژنيك را شروع كنيم؟ يك راهنماي ساده براي مبتديان

رژيم كتوژنيك گياهي

چرا در رژيم كتو وزن كم نميكنم

مصرف استويا در رژيم كتوژنيك

ورزش در رژيم كتوژنيك

رژيم كتوژنيك در كبد چرب 

رژيم كتوژنيك در ديابت

رژيم كتوژنيك توسط متخصص تغذيه

رژيم اتكينز

ميوه هاي مجاز در رژيم كتوژنيك

رژيم كتوژنيك در دوران شيردهي

شوك در رژيم كتوژنيك

. همچنين بهتر است بهجاي برنج، نان و سيبزميني سرخشده، از سبزيجات استفاده كنيد. همچنين، مي توانيد از نوارهاي تست كتون از روي ادرار هم استفاده نماييد. اما عدهاي از پزشكان و محققان حوزه پزشكي و سلامت، به مناسب بودن اين رژيم به ديده شك مينگرند و شواهدي مبتني بر عدم كارايي آن براي همه افراد در دست دارند. دكتر رژيم كتوژنيك از همه مهمتر، خودتان را درگير رژيم كم كربوهيدراتي كه به اندازه كافي كم كربوهيدرات، يا يه اندازه كافي چربي بالا، يا به اندازه كافي كم پروتئين نيست، تا شما را وارد كتوز كند، نكنيد. شكر را مي توان در نوشيدني هاي متنوعي از جمله آب ميوه، نوشابه، چاي يخ زده و نوشيدني هاي قهوه يافت.

به دليل اينكه هدف نهايي كليه روش هاي برنامه غذايي كتوژنيك بر اساس مصرف كم كربوهيدرات و مصرف زياد چربي و پروتئين قرار دارد، انواع روش هاي كتوژنيك مشابه يكديگر هستند. مگر اينكه يكي از مسائل پزشكي انگشت شمار گريبان گيرتان باشد.(مثل اختلال كاركرد كليه ها، كيسه صفرا، پانكراس يا كبد)، زيرا برنامه غذايي كتوژنيك كاملا بي خطر است.

اين امر ميتواند نقش مهمي در جلوگيري از ابتلا به سندروم تخمدان پليكيستيك (يكي از انواع كيست تخمدان) داشته باشد. اول از همه، رژيم كتوژنيك ميتواند ابزار مؤثري براي درمان بيماريهاي عصبي مانند صرع باشد. اما با ساختِ داروهاي ضد صرع، محبوبيت آن به دليل افزايش داروهاي ضد تشنج جديد، در دههي ۱۹۴۰ كاهش يافت و اين روش درمان كمكم به فراموشي سپرده شد.

طبق گزارش بنياد چارلي، رژيم كتوژنيك در سال ۱۹۲۴ توسط دكتر راسل وايلدر در كلينيك مايو كشف شد. رژيم كتوژنيك اولين بار در سال 1920 براي درمان كودكان مبتلا به صرع و تشنج ابداع و استفاده شد. در درمان صرع و رفع اختلالات عصبي نيز مفيد است. اما به نظر مي رسد اين رژيم براي اكثر افراد بي خطر و ايمن است.

اين فرآيند به اين معني است كه بدن شما نياز به انسولين كمتري داشته و انسولين كمتري نيز توليد مي كند. اساسا، در رژيم لاغري، سريعترين روش براي تسريع توليد كتونها در بدن گرسنگي كشيدن است، اما مسلما اين روش كارساز نيست و نميتوان به عنوان يك راهحل سالم براي كاهش وزن به آن نگاه كرد. مسلما اين موضوع براي كساني كه به دنبال كاهش وزن هستند، بسيار مطلوب است.

اما، اين شرايطي است كه تنها در ديابت هاي كنترل نشده ديده مي شود. البته راه هاي ساده تر و كم اطميناني هم وجود دارد. البته لازم به ذكر است كه ميزان دقيق كالري مورد نياز هر فرد به نسبت سن، جنسيت و فعاليت بدنياش تعيين ميشود؛ مثلاً ورزشكاران به كالري بيشتري نياز دارند.

• روغن MCT: به نوشيدني يا ماستتان اضافه مي شود، روغن MCT انرژي لازم را فراهم مي كند و به افزايش سطح كتون كمك مي كند. بهعنوان مثال دركنترل فشار خون بالا، كاهش قند خون و چربي بدن مؤثر است و سطح كلسترول خوب خون را افزايش ميدهد. نوسانات خلقي: مغز براي عملكرد به قند كربوهيدراتهاي سالم نياز دارد.

براي پخت اين شيريني ها از روغن هاي سالم كمك گرفته ميگيرن. اما در ادامه مسير، متوجه مي شوند كه دلشان ميخواسته چربي هاي بدن شان كم شود، نه وزن كلي بدن. مردم بيشتر براي كاهش وزن از رژيم استفاده مي كنند. تنها سوختهاي قابل استفاده براي مغز گلوكز و كتونها هستند. همچنين براي شرايط بسيار استقامتي كه دسترسي به غذا محدود است، مفيد ميباشد.

يك رژيم كتوژنيك ممكن است هنگام تمرين، به ورزشكاران استقامتي - مثلاً دونده ها و دوچرخه سواران - كمك كند. چه غذايي براي رژيم كتوژنيك مناسب است؟ سپس اطلاعات بدست آمده از بيماراني كه تحت رژيم كتوژنيك قرار داشتند، نشان داد كه اين رژيم كارآمد است و از اينرو استفاده از رژيم كتوژنيك گسترش يافت و مورد استقبال عمومي قرارگرفت.

با توجه به توضيحات ذكر شده در بالا به اين نتيجه مي رسيم كه رژيم كتوژنتيك مي تواند براي اكثر بيماري مناسب و اثر گذار باشد، اما نكته حائز اهميت استفاده از يك متخصص تغذيه در اين زمينه است، توصيه مي كنيم، از دكتر كوهداني متخصص تغذيه در رژيم كتوژنيك كمك بگيريد. نكته جالب در اين رژيم، تغيير طعم و بوي دهان است؛ به طوري كه به دليل وجود تركيبات آروماتيك(خوشبو كننده)، دهان بوي ميوه ميگيرد.

مهمترين نكته براي ايجاد شرايط كتوزيس و چربيسوزي پايدار، عدم مصرف كربوهيدرات تا حد ممكن است. به هرحال، رژيم كم كربوهيدرات با پروتئيني به حد متوسط تا بالا احتمالاً نياز به تغييرات شديد كمتري در رژيم حاضر شما دارد، و نسبت به كتوژنيك، ليست خريدتان تغيير چنداني نخواهد كرد. براي داشتن رژيم غذايي سالم و وزن متعادل، علاوه بر موارد فوق، مصرف الكل، غلات تصفيهشده، چربيهاي جامد، چربيهاي اشباع، چربيهاي ترانس، نمك و قند نيز بايد به نازلترين حد ممكن برسد.

چربي اطراف شكم از جمله زمختترين چربيهاي موجود است كه به علت مقاومت در برابر انسولين و همچنين اختلال در متابوليسم به وجود ميآيد. يكي از فاكتورهاي اصلي سلامت و ارتقاء كيفيت زندگي، خوراك و سبك تغذيه است. همچنين ممكن است براي برخي از افراد با سبك زندگي خاص مناسب و پايدار نباشد. با توجه به تغيير سبك زندگي افراد نرخ چاقي هم افزايش پيدا كرده.

اگر اين روند ادامه پيدا كرد، سعي كنيد سبزيجات پر فيبر بخوريد. چون در غير اين صورت، دستورالعملي مي شود براي معلق ماندن در محدوده بين دو شرايط، با حال و هوايي ناخوشايند بنام آنفولانزاي كتو؛ كه در آن مغز و ديگر سيستمها به دنبال سوخت هستند، اما چيزي پيدا نميكنند. در حقيقت،در يك رژيم لاغري كتوژنيك بدن شما منبع اصلي سوخت خود را تغيير ميدهد و تقريبا به صورت كامل از چربي انرژي خود را تامين ميكند.

برترينها: اگر دغدغهي لاغري داشته باشيد، كافيست در اينترنت يك دور بزنيد تا صدها نوع از رژيمهاي لاغري را ببينيد. • رژيم لاغري كتوژنيك هدفمند (TKD): اين رژيم به شما اجازه ميدهد تا در نزديكي تمرينات ورزشيتان كربوهيدرات بيشتري مصرف كنيد. از فوايد اين رژيم اين است كه طرفداران آن معتقدند به وسيله رژيم كتوژنيك كاهش وزن بهتر، اشتهاي كمتر و شفافيت ذهني بيشتري را تجربه كرده اند.

اندامها و بافتهاي بدن براي كاركرد درست نياز به تغذيه مناسب دارند؛ در غير اينصورت بدن مستعد بيماري، عفونت، خستگي، عملكرد ضعيف، ديابت، چاقي، بيماريهاي قلبي و انواع سرطان ميشود، ضمن آنكه تقريباً همه مواد غذايي خاصيت مقابله با عوامل بيماريزا را دارند.  دكتر روشن ضمير متخصص تغذيه و رژيم درماني آردايت رژيم لاغري سريع رژيم كتوژنيك سايت زير: https://rdiet.ir/

خواص تخم کتان برای بدن و لاغری

1- درمان مشکلات ناشی از یائسگی: تخم کتان سرشار از اُمگا 3 می باشد. تحقیقات نشان داده است که هر چه میزان امگا 3 در بدن زنان بیشتر باشد، علائم یائسگی مانند گر گرفتگی کمتر می شود. همچنین تخم کتان حاوی لیگنان یا همان استروژن گیاهی است که باعث تنظیم هورمون ها در این دوران می شود.

2- پیشگیری از سرطان سینه: لیگنان موجود در دانه کتان سوخت و ساز هورمون استروژن بدن را تغییر می دهد. در زنان یائسه تولید استروژن های فعال را کم می کند که این خود ریسک ابتلا به سرطان پستان را می کاهد. همچنین تخم کتان رشد سلول های سرطانی در بافت پستان را کاهش می دهد.درمان درد سینه بعد از شیر گرفتن کودک

3- درمان کیست تخمدان: استفاده از تخم کتان میزان تستوسترون را در زنان دارای کیست تخمدان تا 89 درصد کاهش دهد و به طور کلی موجب کاهش تستوسترون و کم شدن موهای زائد و ناباروری می شود و تستوسترون اضافه را از بدن دفع می کند.

بذر کتان برای لاغری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.