در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق با شناسايي موزه در لباس مبدل بلافاصله بهبود يافتند و نگهبانان غيرمسلح را تهديد كردند و دو تابلو از ادوارد مونك نروژي را به سرقت بردند. يكي از آنها “فرياد” و ديگري “مدونا”. به گزارش مجله رز در روزنامه اعتماد وي نوشت: “چهار نسخه از نقاشي …
سرقت «فرياد» – مجله رز https://rosemag.ir/2021/08/25/سرقت-فرياد-مجله-رز/ مجله رز Wed, 25 Aug 2021 00:56:04 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/08/25/سرقت-فرياد-مجله-رز/ در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق با شناسايي موزه در لباس مبدل بلافاصله بهبود يافتند و نگهبانان غيرمسلح را تهديد كردند و دو تابلو از ادوارد مونك نروژي را به سرقت بردند. يكي از آنها “فرياد” و ديگري “مدونا”. به گزارش مجله رز در روزنامه اعتماد وي نوشت: “چهار نسخه از نقاشي …
در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق با شناسايي موزه در لباس مبدل بلافاصله بهبود يافتند و نگهبانان غيرمسلح را تهديد كردند و دو تابلو از ادوارد مونك نروژي را به سرقت بردند. يكي از آنها “فرياد” و ديگري “مدونا”.
به گزارش مجله رز در روزنامه اعتماد وي نوشت: “چهار نسخه از نقاشي اصلي” گريه “ادوارد مونك در نروژ وجود دارد ، اين دو راهب در موزه اي در اسلو نگهداري مي شوند. در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق وارد شدند و دو نقاشي را از موزه در معرض تهديد نگهبانان مسلح سرقت كردند. سارقان همچنين نقاشي راهبي به نام “مدونا” را با خود بردند. شاهدان سرقت – موزه اي كه در آن زمان توسط آنها تصرف شد – و مي گويند سارقان گيج و دست و پا چلفتي هستند و بلافاصله به سراغ مجسمه ها و نقاشي ها رفتند. اما در همان زمان ، يكي از فروشندگان در مصاحبه با نيويورك تايمز گفت كه تعيين ارزش در “گريه” از نظر پولي غيرممكن است ، اما ارزش آن حداقل 100 ميليون دلار است. چند روز بعد ، تايمز مقاله اي در مورد سرقت نوشت و ماموريت هاي مختلف ممكن است فروش راهب نقاشي ها را به رسميت بشناسد ، آنقدر مشهور است كه اگر در سارقان – يا كساني كه بودند نمي توان آن را در سالنامه انجمن فروخت. استخدام شده در آن – من مي خواهم آنها را بفروشم. يكي پشت صحنه و بي سر و صدا به فروش مي رسد. به نظر مي رسد كه بارها در حدود دو سال در دست نقاشي ها پيدا شده و در نهايت به حداقل رسيده است. البته ، راهب او را برد و هنوز ميزهاي تابستان 2004 را دريافت نكرده بود كه آنها وارد يك سرباز شدند ، و بنابراين ، موزه هرگز از احساس دقيق علت سرقت بي بهره نيست ، و نه تأسيس مي شود ، و جستجو براي در نظر گرفتن شيوه هاي سوداگرانه به عنوان مثال ، موردي كه گفته مي شود از سرقت هاي مهم بوده است ، هدف پليس پليس اسلو بوده و پس از كشتار شهر ، او دشمن من بوده است. به در واقع ، نقاشي ها به موزه آسيب هاي جزئي و سرقت بازگردانده شدند و پرونده بسته شد و تعداد كمي از آنها بايگاني شد.
دو Caspar W. Bishop 32 ساله بود كه در سال 1895 ايجاد شد و فرياد بزنيد. طبق كتاب ماركوس گامبريچ در تاريخ هنر ، “او به همراه يك لحظه مي خواهد اثر را نشان دهد ، كه احساس هيجان احساسي ما را بيان مي كند. همه خطوط به سمت گفتار كانوني تصوير – با عزاداري به نظر مي رسند. مراقب باشيد ، از اين نظر ، از حركت همه چيز نيز به نظر مي رسد ادعا مي كند. فرياد مبالغه آميز چهره كاريكاتور. چشمان خميده بر لبه ذهن ، مرگ را تداعي مي كند. “اتفاق وحشتناكي رخ داده است زيرا وجود دارد و او معني گريه را نمي داند ، اين تصوير براي ما نگران كننده است.”
اين نقاشي اكسپرسيونيستي اخلاق خوبي ندارد و مونك مي تواند به اين انتقاد پاسخ دهد: “فرياد ترس و منصف بودن ، اگر زندگي عادلانه و دلپذيري داشته باشيم ، از حقيقت و صداقت دور هستيم.”
از اين نظر ، “فرياد زدن” اعتراض ، كه يا براي بازي در زندگي اختراع شده است ، و اين چيزي است كه در پاكي و رنج زندگي كرده است ، محروميت بافته شده است. احساس زيبايي و ظرافت و “ذهني واقعي يا خيالي آرامش و بورژوازي را بر هم مي زند”.
پيام پاياني